De Barbier van Sevilla
contact
Prikkelend, humoristisch meesterwerk vol halve garen en dwaze wendingen
Op 24-jarige leeftijd schreef Gioachino Rossini de komische opera ‘Il Barbiere di Siviglia’, met misschien wel de beroemdste aria die we kennen: die van Figaro. ‘De Barbier’ zit vol halve garen en dwaze wendingen. Rossini was dan ook in de eerste plaats een entertainer, een theaterman in hart en nieren, en geen filosoof. Waar Verdi of Mozart in hun komische opera’s ook altijd een schaduwzijde laten zien, voert bij Rossini humor schaamteloos de boventoon. Met wat verbeelding kun je de componist op de achtergrond horen grinniken. De muziek van zijn meesterwerk danst en prikkelt en heeft niets aan kracht verloren.
De graaf van Almaviva vraagt aan…
Prikkelend, humoristisch meesterwerk vol halve garen en dwaze wendingen
Op 24-jarige leeftijd schreef Gioachino Rossini de komische opera ‘Il Barbiere di Siviglia’, met misschien wel de beroemdste aria die we kennen: die van Figaro. ‘De Barbier’ zit vol halve garen en dwaze wendingen. Rossini was dan ook in de eerste plaats een entertainer, een theaterman in hart en nieren, en geen filosoof. Waar Verdi of Mozart in hun komische opera’s ook altijd een schaduwzijde laten zien, voert bij Rossini humor schaamteloos de boventoon. Met wat verbeelding kun je de componist op de achtergrond horen grinniken. De muziek van zijn meesterwerk danst en prikkelt en heeft niets aan kracht verloren.
De graaf van Almaviva vraagt aan Figaro, de barbier van Sevilla, om hem in contact te brengen met de mooie Rosina, zonder zijn afkomst te verraden en zonder de argwaan te wekken van dokter Bartolo, die ook op Rosina valt.
De uitvoering is in handen van de Staatsopera van Moldavië, dat een indrukwekkende traditie heeft van fraaie, traditioneel vormgegeven operaproducties.
geen korting | inclusief (pauze)drankje
wanneer
- Dinsdag 5 maart 2024 om 20.15 uur